12 maj, 2010

Nu är det våår

Är det någon mer än jag som charmades av HippHipps roliga låtsas-fonetiska? Sedan Mike Higgins höll sina kurser i svenska för nybörjare har jag tyckt att sådant är hysteriskt roligt. Så jag ler varje gång jag ser en viss affisch när jag sitter på bussen på väg mot stan. På affischen står det, med stora bokstäver:

Våår
kån
säär


Det tar några sekunder att uppfatta vad affischen annonserar eftersom vårkonsert verkligen inte stavas så där. Men det är ju så det uttalas! Någon gång ska jag försöka se om konserten redan varit eller om jag fortfarande har en chans att gå på den. Och kanske försöka gå med i föreningen som ordnar den.

4 kommentarer:

  1. HA HA HA HA HA!! Helt fan-tan-stiskt roligt! Jag tuppar av av garv. :D Älskar Hipp hipp!

    SvaraRadera
  2. Det känns nästan som att du driver med mig, Malin! ;) Var det verkligen SÅ kul?

    SvaraRadera
  3. Hipp hipp är verkligen asg!

    SvaraRadera