16 september, 2010

Inbyggd kom-ihåg-lapp

Den här lilla nyheten fick mig att le. Det är en 10 veckor gammal brittisk kattunge vars strimmiga päls på ett ställe bildar ordet cat. Titta på bilderna i artikeln för att själv avgöra hur tydligt du ser ordet! Själv undrar jag vad ägarna hade sagt om det i stället hade stått dog.

Ett par roliga små historier om strimmiga katters karäkteristiska M i pannan får vi också om vi läser artikeln till bilderna. Den ena historien förtäljer att jungfru Maria taggade en katt med sin initial som tack för att den lade sig bredvid Jesusbarnet och värmde honom. Den andra att profeten Mohammed hade en strimmig katt som räddade hans liv genom att döda en lömsk orm. M:et i pannan symboliserar att Mohammed efter den händelsen rankar strimmiga katter mycket högt. Ta lärdom av detta: det är bara ok att klottra sina initialer på djur om man råkar vara en viktig person inom en världsreligion! Jag har förvisso klottrat ner alla världens zebror med min initial, men säg det inte till någon.

1 kommentar:

  1. Men! Jag trodde att det karaktäristiska M:et stod för Madonna! Så hette i alla fall min katt.

    SvaraRadera