22 juli, 2010

Det roliga med att vara Boo-bo

Min syster, som bor i Storbritannien, var precis och hälsade på mig i några dagar. När jag hade plockat upp henne och vi var på väg hem till mig åkte vi förbi Boo Energis kontorsbyggnad, och då började hon plötsligt gapskratta. Jag förstod inte alls varför, men till slut lyckades hon få fram ett boo! uttalat på engelska. Då förstod jag!

Det är märkligt att jag har lyckats bo i Boo i flera månader utan att fnissa till över det faktum att det betyder bu på engelska. Men min systers hjärna är förstås inställd på engelska just nu, medan min egen är inställd på svenska. Så den kopplingen har helt enkelt gått mig förbi medan hon såg den direkt. Och när syrran pekade ut det för mig blev det mycket roligare att vara Boo-bo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar