04 juni, 2010

Fattaru nu att du måste se till att alla kan fatta nu?

Fyra organisationer har bildat nätverket Fatta nu: Dyslexiförbundet för människor med läs- och skrivsvårigheter, Afasiförbundet i Sverige, Riksförbundet FUB för barn, unga och vuxna med utvecklingsstörning, samt Riksförbundet Attention för människor med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

Tillsammans vill de här organisationerna lägga lite större tyngd vid kraven på ett tillgängligt samhälle för alla. Som Språkkonsult hejar jag glatt på. Jag närvarade vid nätverkets första inledande seminarium igår, och jag väntar med spänning på fortsättningen! Det är självklart att vi nu som alltid ska arbeta för att alla ska fatta!

När jag googlade på Fatta blev jag mer road än upplyst dock. Jag fick träffar som "jag fattar inte att de gifte sig på Bingolotto". Fattaru vilket antiklimax det blev? Men jag hoppas att de snart ska komma igång, och att Fatta Nu ska få en grymt bra webbplats med fett många besökare, om du fattar vad jag menar?

1 kommentar: