18 augusti, 2010

Snabeldrake

Facebook är bra till mycket. Inte nog med att man nu kan hålla kontakten med gamla vänner från dagis, man får också chansen att lära sig nya ord och uttryck! Jag såg nyss en statusuppdatering om en vän som inte kunde sova, och att hon hade tagit en tur med snabeldraken om inte hennes dotter legat och sovit. Jag blev helt ställd över detta ord, men i stället för att göra bort mig genom att fråga henne frågade jag vår vän Google och fick veta att det är slang för dammsugare. Men det finns många blogginlägg och forumdiskussioner som vittnar om att jag inte är den enda som inte hört talas om snabeldrake. Har du hört det någon gång?

1 kommentar:

  1. Gjorde nyss en statusuppdatering där jag skrev att jag skulle köra några drag med snabeldraken. Fick givetvis några kommentarer så nej, du är nog inte den enda som inte hört talas om det ;) hehe

    SvaraRadera