25 oktober, 2011

Wordfeud får tydliga spelregler

Alla Wordfeud-beroende svenskar jublar i dag: Wordfeud ska börja använda SAOL som ordlista! Många spelare har kritiserat den nuvarande ordlistan eftersom den tillåter böjningar av ord, inte bara grundformen vilket är en av reglerna i Alfapet. Dessutom använder många Alfapetspelare SAOL, så att ord som står i den inte godkänns av Wordfeud är naturligtvis djupt frustrerande. Det blir helt enkelt svårt att kunna veta vilka ord man som spelare får använda, och det är ju en grundläggande regel för ordspel.

Wordfeud är ett Alfapetliknande spel till Android- och Iphone-telefoner och har varit otroligt populärt de senaste månaderna. Man spelar mot andra Wordfeudare i realtid, vilket är den stora tjusningen enligt de som är beroende. Själv testade jag spelet men gav upp efter två veckor. Alfapet har aldrig varit min grej eftersom jag är hopplös på anagram, så jag tyckte bara att det var jättetråkigt. Det här Wordfeud-beroendet som alla pratar om förstår jag helt enkelt inte, och det är på sätt och vis skönt.

DN har skrivit en notis om SAOL-nyheten, som just nu är den näst största nyheten på webben. Nu vet vi vad DN:s journalister har för huvudsakligt fritidsintresse!

2 kommentarer:

  1. Jag var också glad, tills jag upptäckte att utvecklaren har lagt upp en poll på sin blogg i vilkenhela 60 % vill se att samtliga böjningsformer ska tillåtas i nästa version. Suck ...

    SvaraRadera