05 oktober, 2010

"Ingen gillar oss, men vi kör ändå..."

Jag tittar då och då på den amerikanska tv-serien Glee. Det är en söt high school-serie med en massa dans och sång, och lagom mycket intriger som man måste hänga med i. Inför varje avsnitt får vi tittare först en kort sammanfattning av vad som hänt tidigare i serien. Inget konstigt med det, det är rätt vanligt (och praktiskt) i sådana här serier.

Men jag blir så irriterad över hur de presenterar sammanfattningen: "Det här är det du har missat på Glee!" Jag har ju inte missat något, jag har sett alla avsnitt! Ger det inte en känsla av att producenterna har väldigt dåligt självförtroende? Att de tror att de inte har några lojala tittare? Det är verkligen den känslan jag får. Och jag som faktiskt är en lojal tittare känner mig förbisedd och ifrågasatt. Det är alltså väldigt viktigt att presentera sig och sin produkt på rätt sätt - och att tro på sig själv och sina kunder.

4 kommentarer:

  1. Så sant! Det var nån komediserie (Scrubs?) som presenterade den där snutten med "det här såg du förra veckan, hämta en godis i stället".

    SvaraRadera
  2. Har nog sett de flesta Scrubs-avsnitten, men den där presentationen känner jag inte igen. Jag gillar den! Det skapar en mycket trevligare vi-känsla med de lojala tittarna.

    SvaraRadera
  3. Håller helt med dig! Men det jag nästan blir ännu mer nyfiken på är hur ofta du egentligen tittar på Glee. Tittar du då och då eller är du en hängiven tittare? Det verkar lite oklart. Kom igen nu! Lägg korten på bordet! :)

    SvaraRadera
  4. Jag tittar då och då, men jag har sett alla avsnitt. Nog kan man väl ha sett alla avsnitt utan att vara helt hängiven? :)

    SvaraRadera